سادگیهای خاکی رنگ


گفت‌و‌گو درباره سوال‌ های جنسی یکی از دشوار‌ترین مباحثی است که والدین با خردسال خود دارند. غالب والدین با اولین پرسش‌های جنسی کودکان شگفت‌زده می‌شوند و ترسی عمیق وجود آن‌ها را پر می‌کند. این مراقبان وحشت‌زده می‌خواهند بدانند کودک این اطلاعات را از کجا کسب کرده است و چه کسی این مسائل را برای او توضیح داده است و بد‌تر آن‌که آیا تجربه‌ای هم دارد؟  برخورد شدید با کودک یا بی‌توجهی به پرسش او باعث می‌شود کودک به شیوه‌های دیگری جواب پرسش خود را پیدا کند که این می‌تواند برای او خطر آفرین باشد.  از دیدگاه روان‌شناسی رشد، کودکان از ۳ سالگی متوجه جنسیت خود می‌شوند. یعنی می‌فهمند دختر یا پسر هستند و شروع به پرسش‌های متعدد در مورد جنس مخالف می‌کنند. معمولا از این سن دردسرهای والدین شروع می‌شود. غافل از این‌که برای کودک ۳ یا ۴ ساله هیچ فرقی بین اندام‌های مختلف وجود ندارد. به اندام جنسی خود‌‌ همان‌طور نگاه می‌کند که به چشم یا بینی خود، با این تفاوت که پرسش در مورد این اندام با حساسیت والدین روبه‌رو می‌شود که این واکنش از چشم کودکان دور نمی‌ماند.  بهتر است خیال‌تان راحت باشد آن تصوری که شما از روابط جنسی دارید کودک شما ندارد. او خیلی ساده می‌پرسد و شما نیز می‌توانید با توجه به ‌شناختی که از کودک‌تان دارید خیلی ساده توضیح دهید. به عبارت دیگر کودکان از زاویه دید خود به مسائل جنسی نگاه می‌کنند که با زاویه دید شما یکی نیست. این بدان معنی است که به جای آن‌که این پرسش‌ها را زشت تلقی کنید و از آن‌ها واهمه داشته باشید خیلی ساده و به زبان کودکان به آن‌ها پاسخ دهید. مثلا اگر کودک شما در مورد خورشید از شما بپرسد آیا تمام اطلاعات خود را درمورد فعل و انفعالات سطح خورشید یا کهکشان‌ها به او می‌دهید؟

به این مشکلات توجه داشته باشید

سوالات کودکان در مورد مسائل جنسی امری کاملا طبیعی است و هیچ کودکی نباید به خاطر رسیدن به این مرحله از رشد سرزنش شود. مسلم است که نقش اصلی تربیت جنسی در دوران کودکی و ایجاد عادات مناسب به عهده پدر و مادر است. در این زمینه والدین باید خود آموزش‌های لازم و روشن تربیت را بیاموزند و به آن‌ها کمک شود تا برای پاسخگویی به سوالات جنسی و زیستی از طریق رجوع به کتب مناسب و متون مذهبی آمادگی یابند.  باید دانست آموزش زودرس، شتاب زده و ناشیانه مسائل جنسی به کودکان‌‌ همان اندازه آسیب‌زاست که این آموزش‌ها با تاخیر، پنهان سازی یا نادیده گرفتن همراه باشد.  نکته ظریف در این مورد آن است که والدین در پاسخ به پرسش‌های جنسی کودکان با مشکلات زیر روبه‌رو هستند:

۱. شرم و حیا

۲. حقایق را می‌خواهند بگویند، ولی از شیوه درست آن بی‌خبرند.

۳. برخی وحشت دارند که پاسخ‌ها برای کودکان بد آموزی داشته باشد.

این‌گونه پاسخ دهیم

در پاسخ به سوالات جنسی کودکان موارد زیر را باید مد نظر قرار داد:

۱. باید به خاطر داشت آموزش در این زمینه باید تدریجی باشد و لازم نیست همه جزئیات را یک جا در اختیار او قرار داد. در واقع از شرح و بسط بی‌مورد باید پرهیز کرد.

۲. از دروغ گفتن در پاسخ‌ها خودداری شود.

۳. پاسخ‌ها درست و با خرافات همراه نباشد.

۴. پاسخ به سوالات با زبان ساده و قابل فهم صورت بگیرد.

۵. اقناع کننده باشد.

۶. متناسب با سن و درک کودک باشد.

۷. پاسخ‌ها همراه با شوخی، مسخره کردن و هرزگی نباشد.

۸. شیوه بیان به گونه‌ای باشد که اعتماد طفل را به صحت آن جلب کند و او احساس کند مطلب را سرهم بندی نکرده‌اید.

۹. بر خود تسلط داشته باشیم. بدین معنا که برخود مسلط بوده، بگذاریم کودک سوال خود را به طور کامل مطرح کند.

۱۰. شنونده‌ای خوب باشیم. بدین معنا که بر خود مسلط بوده، بگذاریم کودک سوال خود را به طور کامل مطرح کند.

۱۱. اگر احساس کردید هنگام گفت‌وگو با فرزندتان چیزی را اشتباه گفته‌اید. به اشتباه خود اقرار کرده و سپس آن را اصلاح کنید و بیان دارید اطلاعات من درباره آن موضوع کم بود. الان که درباره آن مطالعه کردم واقعیت موضوع چنین است.

۱۲. همواره این مسئله را باید در پاسخ به سوالات جنسی مدنظر قرار داد که شرم و حیا تا حدودی لازم است و همواره باید از پاسخ‌های بی‌پروای جنسی خودداری کرد.

منبع: برترین ها

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 20:24 :: نويسنده : مهدخت نبوی

اصولا”  لجبازی یك نوع رفتار و واكنش نامطلوب است كه به صورت های مختلفی خود را نشان می دهد، از جمله آسیب رساندن به  خود و  دیگران ، ناسزا گفتن ، گریه كردن و فریاد كشیدن ، شكستن  وسایل و … در افراد لجباز پایین بودن اعتماد به نفس و عدم داشتن خود باوری مثبت و پذیرفتن خود واقعی مشهود است.

7 راه برای درمان لجبازی:


پنجره ی اول - مستقّل بارآوردن كودك: در برخورد كلّی در زندگی باید طوری با كودك رفتار كرد كه او بتواند در امور روزمره ی خود به طور مستقّل و گاهی بدون نیاز به دیگران  تصمیم بگیرد. البتّه فشارهای منفی را نباید در این خصوص وارد كرد  ، بلكه باید با راهنمایی های به جا تذكّر داد و روش های صحیح را به موقع به او آموزش داد.

پنجره ی دوم : كودك را تا حدّ  امكان  وادار به عجله و شتاب زدگی نكنیم . معمولا” خانواده ها در چند كار ، كودك را ناخواسته  یا خواسته به عجله و شتابزدگی وادار می كنند كه بیشتر مواقع عدم آگاهی والدین در تشدید آ ن ها ، دخالت مستقیم دارداز جمله چیزهایی كه می توان در این رابطه یاد آور شد:

الف - حمّام  كردن : در دوران طفولیّت عدم آشنایی والدین به خصوص مادر از مسایل تربیتی باعث می شود به جای فراهم آوردن محیطی شاد و مفرّح هنگام استفاده از حمّام ، آن را به محیطی درد آور و وحشتناك برای او تبدیل می كند. برای این كار بهتر است  اجازه بدهیم  كودك ابتدا خوب بازی كند و در همان حال با شعرها و قصّه های كودكانه شروع به شستن او كنیم و ضمنا” اجازه دهیم  تا كودك حتّی برخی از اسباب بازی های خود را به حمّام بیاورد و با آن ها مشغول بازی شود.

ب- مهمانی رفتن: 
همان طور كه ما بزرگ ترها  قبل از رفتن به مهمانی یا گردش نیاز داریم خود را آماده كنیم ، فرزندان ما هم نیاز دارند كه آماده شوند. البتّه نیاز آن ها با نیاز ما اندكی تفاوت  دارد. پس بهتر است زمان رفتن به مهمانی یا گردش را یك ساعت  قبل از حركت به كودك یادآور  شویم تا بتواند با كمك بزرگ ترها آماده شود. متاسفانه بعضی از والدین كمی قبل از حركت به كودك می گویند آماده شود و این كار باعث  لجبازی و مخالفت او می شود. چون دایم به او تذكّر می دهیم كه زود باش ، سریع تر، دیر شد و… به جای این كه سرعت كودك را برای آماده شدن بیشتر كنیم ،‌باعث می شویم كه مخالفت كند.

ج - غذا خوردن ، خوابیدن و …: بهر حال كودك مانند افراد بزرگسال نمی تواند از نیروی تفكّر و حركت در یك زمان استفاده كند و والدین باید بدانند زمان تفكّر و انجام كارها در كودكان به سعه ی صدر بیشتری نیاز دارد.

پنجره ی سوم: رشوه ندادن و حذف پاداش كودك لجباز : اگر كودك برای رسیدن به مطلوب خود چه درست و چه نادرست شروع به گریه كردن و یا داد كشیدن بكند و از این راه بخواهد به خواسته ی خود برسد و والدینی كه به اصطلاح حوصله ی ندارند با دادن امتیاز ( رشوه ) به كودك ، او را ساكت می كنند ، باعث پرورش لجبازی در او می شوند. پس باید پدر به خصوص مادر از دادن هرگونه رشوه و پاداش به كودك خوداری كند. البتّه تشویق برای كارهای خوب و مثبت كودك با رشوه دادن فرق دارد. تشویق باعث رشد اعمال نیك و حركت به سوی ترقِّی می شود. امّا باید توجّه داشت كه تشویق و پاداش ، باید به اندازه  و درخور كار او باشد.

پنچره ی چهارم -عدم توجّه و نادیده گرفتن رفتار كودك لجباز : گاهی بهتر است وقتی فرزندمان شروع به داد و بیداد می كند خیلی خونسرد و بی توجّه  از كنار مسئله عبور كنیم به طوری كه یا متوجّه نشده ایم و یا موضوع برایمان اهمّیّت ندارد.

پنجره ی پنجم -  برقراری آرامش و امنیّت در خانواده: به هر حال در هر خانواده مسایل و مشكلاتی به وجود می آ ید كه منجر به بحث و گفت و گو می شود.  والدین باید بدانند كه تمام مسایل گره هایی هستند كه به وسیله ی دست باز می شوند. یعنی به جای بحث و متّهم كردن دیگران ، آرام و بدون بر هم زدن امنیّت خانواده به خصوص كودكان ، مشكلات و مسایل را می توان به راحتی حل كرد، به طوری كه هم خود و هم دیگران از نوع گفت و گو ها لذّت ببرند.

پنجره ی ششم - راهنمایی ” آری ” امّا دخالت “  خیر” :  هیچ كس از دخالت كردن دیگران در امور زندگی خوداحساس رضایت و خشنودی نمی كند. پدر و مادر از همان شروع تربیت باید حركت صعودی خود را بر پایه ی راهنمایی قرار دهند تا كودك بتواند كم كم راه  صحیح زیستن را تشخیص دهد. دیگر قابل پذیرش نیست كه من : ” من می گویم این طور باش ، من می گویم این جا نرو و… بلكه ارشاد و راهنمایی های خردمندانه و كمك گرفتن از خود كودك در مشكلات می تواند  كمك بزرگی باشد.

پنجره ی هفتم - عدم لجبازی والدین: آموزش های عملی به مراتب از آموزش های تئوری ، موثرتر و  آموزنده تر می باشند. اگر والدین در حضور بچّه ها با یك دیگر لجبازی كنند ، خیلی راحت و بدون دردسر لجبازی را به آن ها یاد می دهند و بچّه ها به طور واضح فیلمی مشاهده می كنند كه در آن یكی از والدین با پافشاری دیگری را مجبور به اطاعت از خود می كند و آنان متوجّه می شوند كه از این راه می توانند به راحتی به خواسته های خود برسند.

نتیجه: پدرها و مادرها باید بدانند  كه با بردباری می توانند بر اكثر ناهنجاری ها چیره شوند و اجازه ندهند كودك به تنهایی برای همه ی افراد یك  خانواده تصمیم بگیرد. متاسفانه بعضی از والدین با گفتن من حوصله ندارم و یا كی حوصله ی این كارها را دارد ، سعی می كنند بار مسئولیّت تربیت را كج به منزل برسانند . این گونه والدین باید گفته های خود را اصلاح كنند . بگویند من حوصله دارم و یا بهتر است بگویند من می توانم با حوصله و بردبار باشم و از این طریق خود باوری مثبت و عزِّت نفس خود را بالا ببرند. امّا در لجبازی از هر روشی برای از بین بردن یا كاهش آن استفاده می كنیم ، باید مراقب باشیم تا كودكان به خود و یا دیگران آسیب نرسانند.

یک شنبه 20 فروردين 1391برچسب:, :: 1:48 :: نويسنده : مهدخت نبوی

اینجا زمین است، ساعت به وقت انسانیت خواب است.

دل عجب موجود سخت جانیست! هزار بار تنگ میشود، میشکند، میسوزد، میمیرد!

و بازهم میتپد برای...

18 فروردين 1391برچسب:, :: 15:52 :: نويسنده :




 


 

به جای آنکه دائماً با فرزند خود براي تميز کردن اتاقش، جر و بحث کنيد، بهتر است با صبر و حوصله نحوه نظافت آن را به او ياد بدهيد، چون هيچ بچه اي ذاتاً نحوه آن را بلد نيست! اين مهارتي است که شما بايد به او آموزش بدهيد. ابتدا نگاهي به وضعيت اتاق خود بيندازيد! آيا الگوي خوبي براي تميزي هستيد؟ آيا به اندازه کافي وقت گذاشته ايد تا به فرزندتان، نحوه تميز و مرتب کردن اتاقش را ياد دهيد؟ اگر پاسخ تان به اين سؤالها منفي است، پس نبايد انتظار زيادي از فرزندتان در اين زمينه داشته باشيد. براي تميز کردن اتاق فرزندتان نکات زير را به کار ببنديد و از او بخواهيد که مراحل کار را با دقت نگاه کند تا پس از مدتي، در اين زمينه مهارت يابد.

جدا سازي: 
 

سه سطل بزرگ در اتاق فرزندتان قرار دهيد. اولي را براي آشغال، دومي را براي لباسهاي کثيف و سومي را براي ريختن خرت و پرت ها اختصاص دهيد. از او بخواهيد که با ماژيک و يا مداد شمعي، روي سطل ها، کاربردشان را بنويسند.

نظم بخشي: 
 

حالا وسايل به هم ريخته را از روي زمين جمع کرده و آنها را پس از دسته بندي، داخل سطل ها قرار دهيد. بعد از چند دقيقه، از فرزندتان بخواهيد که کمک تان کند. هر لباسي که روي زمين است و نياز به شست وشو دارد بايد داخل سطل دوم قرار بگيرد. اسباب بازي هاي روي زمين در سطل سوم جاي مي گيرد. کاغذ خوراکي ها به عنوان زباله داخل سطل اول قرار مي گيرند.

دوباره جدا سازي: 
 

وقتي لباسها و زباله ها را از خرت و پرت ها جدا کرديد، به دسته بندي و جدا سازي وسايل فرزندتان اقدام کنيد. يعني کتابها را در کتابخانه چيده و اسباب بازي هاي کوچک و بزرگ را از هم جدا کنيد و عروسک ها را در قفسه اي بچينيد.

مرحله آموزش: 
 

حالا نحوه جمع کردن پتو و روتختي، گردگيري و جاروبرقي زدن را به فرزندتان آموزش دهيد.

قوانين مشخصي تعيين کنيد:
 

وقتي فرزندتان نحوه جدا سازي و دسته بندي را ياد گرفت، به او بگوييد که از آن به بعد، هر وسيله اي که روي زمين باشد، به عنوان زباله داخل سطل اول قرار مي گيرد. به او بگوييد که اگر وارد اتاقش شويد و چيزي روي زمين ببينيد، آن را داخل سطل زباله مي اندازيد.

زمان مشخصي را تعيين کنيد: 
 

به فرزندتان بگوييد که از او توقع داريد هر جمعه صبح، اتاقش را نظافت کند. سپس بابت آن به او جايزه بدهيد و در صورت عدم رعايت قوانين، او را تنبيه کنيد. مثلاً پول تو جيبي اش را در آن هفته نپردازيد. به حرف خود عمل کنيد و اگر حتي يک تکه اسباب بازي، کف اتاقش ديديد آن را داخل سطل بيندازيد تا فرزندتان متوجه قاطعيت شما شود و وسايل مورد علاقه اش را مرتب کند. کودکان خيلي سريع، آموزش هاي لازم را فرا مي گيرند و از ترس از دست دادن اسباب بازي هاي محبوب شان، اقدام به مرتب کردن آنها خواهند کرد.

جمعه 18 فروردين 1391برچسب:, :: 13:6 :: نويسنده : مهدخت نبوی

 

 


کودک آزاری چیست ؟

( گزارش‌های تکان دهنده و آمار کودک آزاری در ایران)

هر چند هفته یک بار، گزارش تکان دهنده‌ای از کودک آزاری در رسانه‌ها منتشر می‌شود. موارد متعددی مانند هانیه، دختربچه‌ای که مورد کودک آزاریهای متعدد قرار گرفته بود، در رسانه‌ها، ذهن جامعه را برمی آشوبد، ولی پس از مدتی، همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود.
پژوهشی که سال گذشته درباره کودک آزاری انجام شده بود نشان داد ۶۶ درصد کودک آزاری‌ها از سوی مردان اعمال می‌شود و دختران بیش از پسران در معرض کودک آزاری قرار می‌گیرند. همچنین ۲۵ درصد کودک آزاری‌ها در خانواده‌های طلاق اتفاق می‌افتد. این در حالی است که آمار‌ها نشان می‌دهد ۵۰ درصد والدین ایرانی معتقدند تنبیه برای کودک لازم است و ۴۰ درصد والدین نیز به تنبیه بدنی گرایش دارند.
بررسی‌ها در خصوص روابط میان خانواده و فرزندان نشان می‌دهد، در مقابل یک مورد کودک آزاری که فاش می‌شود، حداقل ۲۰ مورد دیگر پنهان می‌ماند.
به بیان دیگر، شاید بتوان اینطور قلمداد کرد که آمار واقعی کودک آزاری در ایران، روزانه ۴۰۰ مورد است. یعنی سالی بیش از ۱۴۶ هزار بار، کودکان ایرانی، مورد هجوم والدینشان قرار می‌گیرند.
تحقیقات نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد کودک آزاری‌ها در محیط خانه اتفاق می‌افتد و این در حالی است که پدران با ۵/۴۸ درصد، بالا‌ترین و پس از آن مادران با ۸/۲۳ درصد در ردیف بعدی عوامل کودک آزاری جسمانی در خانواده‌های کودک آزار قرار دارند.
این چنین که به نظر می‌رسد، جامعه، به شکل افسارگسیخته‌ای از کودکان خود انتقام می‌گیرد. کودکانی که ندانسته پا به جامعه‌ای خشن گذاشته‌اند که تمامی دق دل ناشی از مشکلات اقتصادی، عاطفی و اجتماعی‌اش را بر سر آن‌ها خالی می‌کند.



به چه رفتارهایی کودک آزاری می گوییم ؟

کودکان به علت ویژگی هایی که از نظر سنی دارند ، بسیار آسیب پذیرند و نیار به حمایت و مراقبت ما دارند . اما گاهی بزرگسالان ، به دلایل مختلف ، به جای حمایت و مواظبت از کودکان آنان را مورد آزار قرار می دهند .
کودک آزاری شامل رفتارهایی است که توسط افراد دیگر ، خصوصا ً بزرگسالان ، نسبت به کودکان انجام می گیرد و به نوعی به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب می رساند . رفتارهایی که به صورت تصادفی انجام می شوند کودک آزاری به حساب نمی آیند ، مانند این که کودکی به علت تصادف با اتومبیل دچار نقص جسمی شود .

کودک آزاری چگونه صورت می گیرد ؟
کودکان به صورت های مختلف مورد آزار قرار می گیرند :
کودک آزاری جسمی
یعنی رفتارهایی که به جسم کودک صدمه می زند ، مانند کتک زدن ، سوزاندن ، مجروح کردن ، شکستن و ...

کودک آزاری روانی
شامل رفتارهایی است که به سلامت روانی کودک آسیب می رساند: توهین کردن ، ترساندن ، تحقیر کردن ، تبعیض و ...

بی توجهی و غفلت
یعنی توجه نکردن به نیازهای اساسی کودکان مانند تغذیه ، بهداشت ، پوشاک ، آموزش و ... در حدی که به سلامت جسمی و روانی آنان آسیب برسد .

سوء استفاده

یعنی استفاده از کودکان در ارتباط با مواد مخدر ، واداشتن آن ها به کارهای دشوار ، سوء استفاده جنسی به صورت های مخلتف و ...

چرا کودکان مورد آزار قرار می گیرند ؟

1)ناآگاهی والدین : گاهی والدین یا افراد دیگر که به کودکان آزار می رسانند ، نمی دانند که رفتار آن ها کودک آزار است ، مانند کسانی که کودکان را تنبیه بدنی می کنند ، مورد تحقیر و توهین قرار می دهند ، به نیازهای اساسی آن ها توجهی ندارند و این رفتارهای را عادی و معمولی می دانند .

2)مشکلات اقتصادی :
فقر سبب می شود که کودکان از دسترسی به نیازهای اساسی مانند تغذیه و ... محروم شوند یا والیدن به علت فشارهای مالی با رفتارهایی مانند پرخاشگری ، خشونت ، بی توجهی و ... کودکان را مورد آزار قرار می دهند.

3)اعتیاد : اعتیاد به علت خصوصیاتی که در افراد ایجاد می کند ، مانند پرخاشگری ، بی مسئولیتی ، کاهش عواطف و ... سبب می شود که کودکان مورد آزار ، به ویژه از نوع سوء استفاده ، قرار گیرند .

4)بیماری های روانی : در صورتی که والدین به بیمارهای روانی مبتلا باشند ، با رفتارهایی مانند تندخویی ، خشونت ، ناسازگاری ، بی توجهی و ... که ناشی از بیماری روانی آن هاست ، سبب آزار کودکان می شوند .

5)مشکلات خانوادگی : مشاجرات شدید و طولانی والدین ، جمعیت زیاد خانواده ها ، شیوه های تربیتی نامناسب ، در برخی موارد وجود ناپدری و نامادری و ... سبب می شود که کودکان مورد آزار قرار گیرند ، تا حدی که مشکلات خانوادگی یکی از دلایل کودک آزاری به شمار می رود .

6)مشکلات کودکان : کودکانی که مشکلات نسبتاً پایدار و شدید دارند بیش تر از سایر کودکان مورد آزار قرار می گیرند ، به عنوان مثال ، کودکانی که به بیمارهای جسمی مزمن و طولانی مدت یا مشکلات رفتاری ، پرخاشگری بیقراری ، بیش فعالی ، اضطراب ، شب ادراری و ... دچارند ، به علت مشکلاتی که برای بزرگسالان ایجاد می کنند و نیز به سبب ناآگاهی والدین از این مشکلات ، اغلب مورد آزار جسمی و روانی قرار می گیرند .

7)مشکلات مدرسه : مشکلاتی که در مدرسه برای دانش آموزان ایجاد می شود ، مانند انتظار بیش از حد ، ندیدن تفاوت ها ، ایجاد اضطراب ، ترس و رقابت های شدید ، تبعیض ، تنبیه بدنی ، تحقیر و توهین و ... سبب آزارهای جسمی و روانی کودکان می شوند .

چگونه می توانیم کودک آزاری را کاهش دهیم ؟

1) کودکان را بیش تر و بهتر بشناسیم :
شناخت کودکان و نیازهای آنان سبب می شود که رفتار بهتری با آن ها داشته باشیم . برای این کار می توانیم از روش های مختلف مانند خواندن کتاب های مناسب ، شرکت در کلاس های آموزشی ، مشورت کرن با افراد آگاه و ... استفا ه کنیم .

2) علت کودک آزاری را بشناسیم :
کودک آزاری مانند هر رفتار دیگری علتی دارد . سعی کنیم علت آن را پیدا کنیم و با برطرف کردن آن ، کودک آزاری را کاهش دهیم . ممکن است برخی از مشکلات را نتوانیم از بین ببریم ، در آن صورت پذیرش آن بهتر از آزار دادن کودکان است .

3) از دیگران کمک بگیریم :
کمک گرفتن و مشورت کردن نشانه هشیاری و آگاهی است ، نه ناتوانی . برای کاهش مشکلات خود می توانیم از مراکز مشاوره حضوری و تلفنی ، سازمان های غیردولتی ، افراد آگاه و ... کمک بگیریم .

4) آرامش خود را حفظ کنیم :
زندگی همیشه با مشکلات همراه است ، سعی کنیم خشم خود را کنترل کنیم و برای مشکلات چاره جویی نماییم . بسیاری از کودک آزاری ها در شرایطی انجام می گیرد که والدین قادر به کنترل خشم خود نیستند. کنترل خشم آموختنی است و می توانیم با تمرین بر خشم خود غلبه کنیم .

کودک آزاری چه زیان هایی برای کودکان دارد ؟

کودکی ، دوران رشد و شکل گیری شخصیت است . انواع کودک آزاری در این سال های حساس و مهم ، به رشد و سلامت کودکان آسیب های جدی می رساند . کودکان آزار دیده در همه جنبه های رشد ، مانند رشد جسمی ، ذهنی ، روانی و اجتماعی با مشکلات و نارسایی های فراوان روبه رو خواهند شد . بررسی های انجام شده نشان می دهد بسیاری از کودکانی که در دوران کودکی قربانی آزار و بدرفتاری بوده اند ، در بزرگسالی خود به آزار کودکان پرداخته اند و این بزرگ ترین زیان کودک آزاری است که سبب تداوم آن می شود .

چگونه می توانیم از کودک آزاری پیشگیری کنیم ؟
پیشگیری همیشه بهتر ، آسان تر و سریع تر از درمان است .
برای پیشگیری از کودک آزاری می توانیم از راه کارهای زیر استفاده کنیم :
1)دقت در ازدواج و تشکیل خانواده ، خودداری از ازدواج های تحمیلی ، ناشناخته ؛ شتاب زده و ازدواج در سنین پایین .
2)توجه به تنظیم خانواده و شمار مناسب فرزندان .
3)افزایش آگاهی خود در زمینه پرورش فرزندان و شیوه های مناسب رفتار با آنان.
4)پذیرش مسئولیت ها و انجام وظایف خود به عنوان پدر ، مادر ؛ معلم ، سرپرست و ... نسبت به کودکان .
5)آشنایی با حقوق و نیازهای اساسی کودکان .
6)توجه به سلامت جسمی و روانی خود و کاهش فشارهای عصبی و مشکلات رفتاری خود که سبب کودک آزاری می شود .
7)تقویت روحیه کمک کردن ، هنگام برخورد با مشکلات ، و آشنایی با مراکز حمایتی ، مشاوره و امداد در مورد کودکان و خانواده ها .

 

214 کودک آزاری وحشیانه در بندر عباس(+عکس)

[تصویر:  lgx419z84h5z43bwhy84.jpg]این کودکان توسط والدین خود به این روز افتاده اند!
 

پنج شنبه 17 فروردين 1391برچسب:, :: 20:1 :: نويسنده : مهدخت نبوی

 

 

college-study-copyright141

آداب قبل از امتحان


بعد از كلي تلاش و درس خواندن بالاخره نوبت به محك زدن دانسته هايتان رسيده و فردا امتحان مهمي در پيش داريد.
حتما با تصور چنين وضعيتي اولين حسي كه به شما دست مي‌دهد، حس دلشوره است.

شايد حتي به اين فكر بيفتيد كه امشب را تا صبح بيدار بمانيد و فقط درس بخوانيد، اما همين كار ساده ممكن است تمام تلاش‌هاي شما را خراب كند و مانع از بدست آوردن نتيجه مطلوب در زمان آزمون شود.

اگرچه داشتن مطالعه كافي براي موفقيت لازم است، اما شركت در امتحان تنها نيازمند دانستن نكات درسي نيست، بلكه موارد ديگري هم هست كه رعايت آن‌ها به موفقيت شما كمك مي‌كند.

براي اينكه در روز امتحان به بهترين نتيجه ممكن دست پيدا كنيد، بهتر است چند توصيه ساده را به خاطر داشته باشيد.

شايد اگر والدين مي‌دانستند كه همه دانش‌آموزان در زمان امتحان استرس دارند، به اين موضوع قدري عادي‌تر نگاه كنند. داشتن استرس پيش از آزمون يك امر طبيعي است. اما اين استرس نبايد از حد معمول فراتر رود.

حفظ آرامش در شب قبل از امتحان بسيار اهمت دارد. استرس و اضطراب باعث مي‌شود شما نتوانيد دانسته هايتان را به ياد آوريد و آن طور كه دوست داريد در امتحان شركت كنيد. سعي كنيد به خود تلقين كنيد كه تلاشتان را كرده‌ايد و فردا مي‌توانيد همه دانسته هايتان را در امتحان به كار بگيريد.

از تكرار جملات منفي در ذهنتان بپرهيزيد و به خود بگوييد: «حتما مي‌توانم موفق شوم.» البته موفقيت در امتحان فقط كسب نمره خوب نيست و شما بايد متناسب با تلاشتان از خود توقع داشته باشيد.

اين نكته براي والدين نيز بسيار مهم است كه بدانند اگر فرزندشان در آزمون‌هاي قبلي نمره ضعيفي داشته، بدست آوردن نمره متوسط در آزمون فعلي براي او يك موفقيت محسوب مي‌شود و بايد او را تشويق كرد.

به ياد داشته باشيد كه شما تنها نيستيد، بنابر اين براي كاهش اضطراب با والدين، دوستان يا معلمتان صحبت كنيد. يكي از راه‌هاي كاهش اضطراب امتحان اين است كه اين دوره از زمان، يعني زمان امتحانات را بخشي گذرا از زندگيتان بدانيد و به خود يادآوري كنيد كه زندگي پس از پايان اين دوران هم ادامه خواهد داشت.

بد نيست اين نكته را نيز بدانيد كه بسياري از افراد موفق، در امتحاناتشان نمرات چندان جالبي به دست نياورده اند!

شب امتحان به مهماني نرويد و اجازه دهيد ذهنتان نظم روزهاي عادي را داشته باشد. ممكن است مهماني رفتن و قرار گرفتن در يك محيط جديد شما را هيجان زده كند. ضمنا يادتان باشد كه شب امتحان با اعضاي خانواده جر و بحث نكنيد و از والدين و اطرافيان بخواهيد محيط را تا حد ممكن برايتان آرام‌تر كنند.

تأخير در رسيدن به محل امتحان شما را عصبي و مضطرب مي‌كند، بنابر اين روز امتحان قدري زودتر از خانه بيرون برويد تا زود در محل امتحان حاضر باشيد. همه چيزهايي را كه بايد با خود به جلسه امتحان ببريد از پيش آماده و يك بار چك كنيد. اين كار باعث آرامش بيشتر شما خواهد شد.

درس نخوانيد!

بسياري از كارشناسان توصيه مي‌كنند شب قبل از امتحان را به آرام و منظم كردن ذهن اختصاص دهيد و از درس خواندن در اين شب پرهيز كنيد. مواجه شدن با مطالب جديد در شب قبل از امتحان جز افزايش استرس و اضطراب شما، اثري نخواهد داشت.

اگر دوست داريد شب قبل از امتحان درس بخوانيد، مي‌توانيد به مرور برخي از نكات و
يادداشت هايتان بپردازيد ولي نبايد مطالب را به زور در ذهنتان انباشته كنيد. به خاطر داشته باشيد كه سراغ مطالبي كه تا كنون نخوانده‌ايد نرويد و اگر در درس خواندن اصرار داريد، چند ساعت را به اين كار اختصاص دهيد، نه تمام روز را.

خوب بخوابيد


پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه كم خوابي در دوران قبل از امتحان كارايي فرد را در امتحانات كاهش مي‌دهد و بر خلاف آنچه اغلب دانش آموزان و دانشجويان فكر مي‌كنند، كاستن از خواب شبانه به منظور مطالعه دروس، نه تنها باعث كسب نتيجه بهتر در امتحان نمي‌شود، بلكه مانع از به كار بردن تمام توان ذهني در جلسه امتحان مي‌شود.

بهتر است در دوران امتحان شب‌ها به موقع بخوابيد و خواب كافي داشته باشيد. اين موضوع به ويژه در شب قبل از امتحان اهميت دارد. كم خوابي باعث كاهش تمركز حواس شما مي‌شود و علاوه بر آن ممكن است دير بيدار شدن و دير رسيدن به محل امتحان را هم در پي داشته باشد.

تغذيه سالم داشته باشيد

داشتن تغذيه صحيح در دوران امتحانات مي‌تواند به آرامش، تمركز و يادگيري شما كمك شاياني بكند. در طول زمان درس خواندن و نيز شب پيش از آزمون بهتر است نوشابه‌هاي گازدار و مايعاتي مانند چاي و قهوه را كمتر مصرف كنيد. اين مواد تمركز ذهن شما را كاهش مي‌دهند.

سعي كنيد تغذيه سالم و منظم داشته باشيد و هيچ وعده غذايي را حذف نكنيد. حتما آب كافي بنوشيد. كاهش آب بدن مي‌تواند باعث سردرد، خستگي و از بين رفتن تمركز ذهني شود.

صبح روز امتحان صبحانه را فراموش نكنيد. نخوردن صبحانه كارايي مغزي شما را در زمان امتحان كاهش مي‌دهد. مصرف مواد غذايي حاوي ويتامين ث مانند مركبات پيش از امتحان به شما كمك مي‌كند در زمان امتحان ذهن فعال تري داشته باشيد.

نكته مهم ديگر تغذيه شما حين امتحان است! در امتحاناتي كه چندين ساعت طول مي‌كشند، مانند كنكور، معمولا به شركت‌كنندگان خوردني شيرين كوچكي داده مي‌شود كه البته عده كمي آن را در طول امتحان مي‌خورند. براي كمك به فعاليت مغزي حين امتحان بهتر است اين خوردني را يكباره يا كم كم در طول امتحان مصرف كنيد.


در حين امتحان

پيش از امتحان چند نفس عميق بكشيد و امتحان را با اعتماد به نفس شروع كنيد. تلقينات مثبت را فراموش نكنيد. به توضيحات مسئولان امتحان خوب گوش كنيد و هر سؤال را به دقت و به‌طور كامل بخوانيد.

در ابتدا نگاهي كلي به برگه امتحان بيندازيد و سؤالات آسان‌تر و كوتاهتر را اول جواب دهيد. اين كار به شما اعتماد به نفس داده و ادامه آزمون را براي شما ساده‌تر مي‌كند. اگر حس كرديد هيچ چيز را به ياد نداريد، هول نكنيد.

همه مضطرب مي‌شوند، ولي هول شدن تنها كار را بدتر مي‌كند. چند لحظه قلمتان را كنار بگذاريد، چند نفس عميق بكشيد و وقتي احساس آرامش بيشتري كرديد، امتحان را ادامه دهيد.

فكرهاي بدي را كه به ذهنتان مي‌آيد از خود دور كنيد. مطمئن باشيد پس از مدت كوتاهي مي‌توانيد امتحان را ادامه دهيد و دانسته هايتان را به ياد بياوريد.اگر نتوانستيد پاسخ يك پرسش را درست به ياد بياوريد، خودتان را مجبور به پاسخ دادن به آن نكنيد.

اصرار بر اين كار فقط باعث خواهد شد تا شما آرامش خود و وقت جواب دادن سؤالات ديگر را از دست بدهيد. مايوس نشويد. ممكن است سؤال‌هاي ديگري در پيش داشته باشيد كه بسياري از آن‌ها به راحتي و در زمان كوتاهي پاسخ داده شوند.

همچنين در عوض مي توانيد به پرسش‌هاي ديگر برسيد .پاسخ به سؤال هاي سخت را هم، به پايان امتحان
موكول كنيد. موفق باشيد.

چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 11:5 :: نويسنده : مهدخت نبوی




آیا تا به حال به‌طور دقیق به انگشتان دستان خود نگاه كرده‌اید؟ آيا تا به حال فكر كرده‌اید به كدام یك علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارید؟ با دقت نگاه كنید؛ همان انگشتي كه دوستش داريد، به سمت موفقيت اشاره مي‌كند! اين تست شخصيت‌شناسي شما را شگفت‌زده خواهد كرد وقتي با انتخاب يكي از انگشت‌ها، شخصيت خودتان را بشناسيد. پس از مطالعه شخصيت خود، شما مي‌توانيد در ادامه متن، راهكارهايي براي رسيدن به موفقيت در روزهاي پيش‌رو را  بخوانيد.



انگشت شست


این انگشت نماد مسائل مادی و ثروت است و كسانی كه این انگشت را انتخاب می‌كنند، اقتصاد‌دانان خوبی هستند و معمولا از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند. توصيه كارشناس ما براي گروهي كه انگشت شست خود را دوست دارند، اين است كه به مسائلي مثل طلا و دلار كه ذهن عموم را اشغال كرده است توجهي نكنند. شما مي‌توانيد به ايده‌اي تازه فكر كنيد؛ درست مثل عكاسي كه دور ايستاده است و از تجمع هزاران عكاس در اطراف يك تيم ورزشي عكسي براي بردن تمام جوايز عكاسي برمي‌دارد!



انگشت اشاره


این انگشت نماد كار است و اشخاصی كه به این انگشت اهمیت بیشتری می‌دهند، انسان‌های كاری‌ای هستند و به‌طور كلی وجدان كاری‌ خوب و موفقیت زیادی در كارهای‌شان دارند. كارشناس ما به اين گروه از افراد توصيه مي‌كند چند هفته‌اي روي اين موضوع مهم تمركز كنند: آيا ما درست در جاي خودمان قرار گرفته‌ايم؟! پاسخ به اين پرسش – البته به شرطي كه صادقانه باشد! – رمز موفقيت تمام مردم جهان است!



انگشت وسط


این انگشت میزان اهمیت به‌خود فرد را نشان می‌دهد؛ افرادی كه این انگشت را انتخاب می‌كنند، در مورد همه چیز اول به‌خود اهمیت داده و تا‌حدودی خود‌پرست و خود‌خواه هستند! افراد اين گروه معمولا افراد موفقي هستند. در واقع نكته مهم اين است كه اين افراد حتي اگر در نگاه عموم چهره‌اي موفق نباشند اما در ذهن خودشان هستند و اين رضايت از خود به نوعي بزرگ‌ترين موفقيت است؛ موفق باشيد.



انگشت انگشتری


این انگشت نماد محبت و عشق است و كسانی كه این انگشت را انتخاب می‌كنند، انسان‌هایی احساساتی و عاطفی هستند و همواره به‌دنبال محبت و خوشحال كردن دیگران هستند. توصيه كارشناس ما براي اين گروه از افراد اين است كه واقع‌بين باشند. شما از محبت كردن به ديگران لذت مي‌بريد، اين الزاما دليلي براي مهربان بودن ديگران با شما نيست. شما بارها از اين رفتار ديگران دل‌تان شكسته است اما بايد به جاي غصه خوردن خودتان را خوشبخت احساس كنيد كه در اين دنيا هنوز مي‌توانيد با آدم‌ها مهربان باشيد!



انگشت كوچك


این انگشت نماد خانواده و فرزند است و كسانی كه به این انگشت علاقه‌مندند، افرادی هستند كه به خانواده پایبند بوده و به زندگی مشترك و به‌طور كلی روابط بین افراد اهمیت می‌دهند. اين گروه از افراد آدم‌هايي خلاق اما بسيار بي‌اراده هستند. مشكل اين افراد نداشتن قدرت ريسك در زندگي است. توصيه كارشناس ما به اين گروه از افراد يك‌بار براي هميشه پا را درون آب گذاشتن است! بگذاريد ترس‌تان بريزيد؛ شما آنقدر خلاق هستيد كه از ترس جان‌تان شنا كردن را به سرعت بياموزيد!

چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 9:50 :: نويسنده : مهدخت نبوی

با این 10 کار به آرامش برسید!

 

با این 10 کار به آرامش برسید!

 

آیا آرزو دارید که آرام و خونسرد و خوددار باشید و فرصت کافی برای آنچه دلخواه شماست در اختیار داشته باشید؟ اگرچه رسیدن به این هدف مشکل به نظر می رسد، اما با کمی تلاش و تجدید نظر در افکار و اعمال می توان به آن نزدیک شد.

● بهتر است راهکارهای پیشنهادی ما را رعایت کنید:

فراموش نکنید در دنیای شلوغ و پر استرس امروز به دست آوردن تکه ای آرمش می تواند غنیمت بزرگی باشد آیا ذاتا همیشه مسوول امور و عهده دار نظم و ترتیب هستید؟

▪ افراد پرکار و فعال اغلب احساس می کنند همه کارها باید تحت کنترل آنها باشد، خصوصا مواقعی که هدف خاصی مدنظرشان است.

بنابراین سعی کنید برای یک بار هم این عادت کنترل کردن را رها کنید و بگذارید زندگی مسیر خود را بپیماید.
به عنوان مثال بگذارید دیگران برنامه سفر دستجمعی یا پیک نیک را سازماندهی کنند و نتیجه حاصله را بدون هیچ اظهارنظری بپذیرید و ببینید چه احساسی به شما دست می دهد. این کار ممکن است برای شما پردغدغه و برای دیگران شگفت انگیز باشد، ولی آرامشی که برایتان به ارمغان می آورد، ارزش دارد.

▪ مسوولیت های متعدد را نپذیرید

ـ ممکن است از این که همواره کارهای بسیاری را با هم انجام می دهید به خود ببالید، ولی قطعا در عین کار احساس عدم تمرکز، نگرانی و خستگی می کنید.
ـ خانمها اکثرا از این که قادرند چندین کار را همزمان انجام دهند به خود می بالند ولیکن در نهایت از این عمل آسیب می بینند.
بنابراین در عهده داری کارها هوشیار باشید؛ یعنی کارها را یک به یک و به نوبت انجام دهید. قدر لحظه های عمر خود را بدانید و از انجام کاری که عهده دار هستید، لذت ببرید تا پس از این که کار را به نحو احسن انجام دادید، احساس موفقیت کنید.

▪ به موفقیت های خود بها دهید

همیشه توجه داشته باشید که موفقیت، پیروزی های بعدی را به دنبال می آورد و احساس خود کم بینی را از انسان دور می کند. کافی است تنها به یک چیز که موجب بالندگی شماست و یا یک زمینه که در آن موفق بوده اید فکر کنید. ارزشمند بودن خود را مورد تایید قرار دهید.
این بار که در مسیر کم ارزش پنداشتن خود قرار می گیرد، سعی کنید موفقیت هایتان را مرور و تامل کنید. با این عمل همه امور را در دورنمایی مثبت قرار می دهید و احساس آرامش خواهید کرد.

▪ به نیازهایتان اهمیت دهید

همیشه به فکر راضی و خوشحال کردن دیگران بودن کافی نیست، کمی هم به فکر نیازهای معقول و مقبول خود باشید. این دلیل بر خودخواهی نیست.

▪ به نقطه نظرات دیگران گوش دهید،

ولی اگر لازم می دانید برای این که فرصت کافی برای پاسخ داشته باشید به آنها بگویید برای فکر کردن و تصمیم گرفتن درباره آن موضوع نیاز به زمان دارید. در عین حالی که انعطاف پذیر هستید نسبت به احساسات و عواطف خود نیز واقع گرا و بی رودربایستی باشید.
این را بدانید که این گونه برخورد با مسائل حتما با موفقیت توام خواهد بود. اگر رک بودن شما را به وحشت می اندازد ابتدا از مسائل کوچک شروع کنید و بعد به مسائل بزرگتر بپردازید تا بدین وسیله گستره آرامش خود را افزایش دهید.

▪ از کار خود لذت ببرید

اگر همواره در حال مسامحه و طفره رفتن از انجام کاری هستید و یا احساس می کنید برای انجام کاری تحت فشار هستید، علامت این است که از کاری که انجام می دهید لذت نمی برید. واقعیت امر این است که شما به هر حال ناچارید این کار را انجام دهید، پس روی جنبه های لذت بخش آن تمرکز کنید؛ مثلا حس خوبی که به نظم درآوردن امور می دهد و یا مورد تقدیر و ستایش قرار گرفتن از بابت رسیدن به نتایج مطلوب تکیه کنید.
این دیدگاه مثبت می تواند تنش های درون شما را بزداید و به شما فرصت دهد که دریابید چه تغییرات درازمدتی را می توانید ایجاد کنید.
انعطاف پذیر باشید لزوم یک برنامه روزمره برای تنظیم نیازهای زندگی بسیار خوب و معقول است ولی نباید اصرار و اجبار در رعایت آن موجب تنش و اضطراب شما شود.
سختگیری و جدی بودن زیاد سبب می شود فرصتها را از دست بدهید و تاکید برای اجرای آن برنامه انرژی خود را بیهوده تلف کنید در مواقعی که لازم می دانید روش و تاکتیک خود را تغییر دهید تا در کارهایتان موفق تر و در رسیدن به اهدافتان خلاق تر شوید.
انعطاف پذیری به شما آرامش بیشتری می دهد چون به شما فرصت می دهد حین انجام کار روش خود را انتخاب کنید.

▪ بین کار و زندگی تعادل برقرار کنید

تداخل و ادغام زندگی کاری و اداری با زندگی خصوصی باعث اختلالات فیزیکی و عاطفی است برنامه و زمانی را برای توقف کار انتخاب کنید و به آن پایبند باشید. در خانه به کار فکر نکنید و توجه خود را به زندگی خانوادگی معطوف دارید.
مواردی پیش می آید که این کار برایتان مقدور نیست، ولی سعی کنید بیشتر موارد این مساله را رعایت کنید.

▪ عکس العمل هایتان را عوض کنید

ممکن است همواره در تغییر شرایط تنش آفرین موفق نباشید، لیکن با تغییر دادن دیدگاه خود نسبت به آن می توانید احساسات خود را عوض کنید.
اگر کسی دیر به سر وعده می آید شانه هایتان را به علامت بی تفاوتی بالا نیندازید و از وقت آزادی که به دست آورده اید لذت ببرید. اگر کسی بی ادب و پرخاشگر است این گونه تلقی کنید که او مبتلا به فشار خون بالا می شود و نه شما.

▪ ذهن و روح خود را شاد کنید

ذهن و روان خود را با دیدن و شنیدن کارهای هنری، زیبا و آراسته کنید. از نمایشگاه های هنری دیدن کنید و به موسیقی گوش فرا دهید و بر زیبایی های یک گل تمرکز کنید.
کاغذ و قلمی را بردارید و منظره زیبایی را نقاشی کنید و یا در پارک قدم بزنید و یا در یک کلاس هنری ثبت نام کنید.

▪ برای آینده برنامه ریزی کنید

حتما برای خود برنامه های تفریحی تدارک ببینید؛ چرا که چشم انتظار بودن برنامه های تفریحی نیز آرام بخش بسیار خوبی است.
فهرستی از برنامه های لذت بخش تهیه کرده و برای انجام آن برنامه ریزی کنید؛ مثلا برنامه ای برای تهیه بلیت تئاتر و یا قرار ملاقات با یک دوست و یا خرید کتاب مورد علاقه تان تهیه کنید. با این کارها بلافاصله احساس دلپذیری خواهید کرد.


 

چهار شنبه 16 فروردين 1391برچسب:, :: 1:46 :: نويسنده : مهدخت نبوی

 

 

جان سینا

 


 

سه شنبه 15 فروردين 1391برچسب:, :: 1:21 :: نويسنده : مهدخت نبوی

 

گالری عکس طبیعت

     

 

 

 

 



 

      طبیعت و برکه

عکس منظره

 عکس طبیعت

 منظره و طبیعت

 طبیعت سبز

 تصاویر سه بعدی از مناظر طبیعی

تصاویر سه بعدی از مناظر طبیعی

 

جذابترین عکسجذابترین عکسهای طبیعت

دو شنبه 14 فروردين 1391برچسب:, :: 10:28 :: نويسنده : مهدخت نبوی

 

تا به حال همیشه به خانم ها می‌گفتیم که با همسرشان چگونه برخورد کنند، چگونه مشکلات‌شان را حل کنند، چگونه رفتارهای‌شان را مدیریت کنند و.... ولی آقایان نیز به چنین توصیه‌هایی احتیاج دارند به‌خصوص آقایانی که به رضایت و خوشحالی همسرشان اهمیت می‌دهند و به‌دنبال راه‌هایی برای بهتر کردن زندگی‌شان هستند آن‌ها می‌دانند وقتی زنان آنچه را که احتیاج دارند و می‌خواهند از همسرشان دریافت کنند، برنده اصلی مرد است چون داشتن یک زن خوشحال‌تر مساوی است با یک زندگی شادتر و یک خانه آرام‌تر.

همدردی کنید، نصیحت نکنید
 
اگر قرار باشد فقط یک چیز را در خودتان تغییر دهید تا به همسرتان نزدیک‌تر شوید، کافی است،
 
وقتی او با شما درباره مشکلش صحبت می‌کند ؛رازهایی برای خوشحال کردن زنان فقط به
 
حرف‌های او گوش دهید. لازم نیست که او را نصیحت کنید. او فقط می‌خواهد هنگامی که درد
 
دل می‌کند به او توجه کنید، همدردی شما باعث می‌شود حال او بهتر شود و او به‌دنبال راه حل یا نصیحت نیست.
 
همیشه بگویید دوستش دارید
 
اگر عادت دارید با همسر یا نامزدتان همانند یکی از دوستان‌تان برخورد کنید باید بدانید که
 
احتمالا او از رابطه‌اش با شما چندان خوشحال نیست، همه آنچه یک زن از مردش می‌خواهد
 
عشق اوست و شما تا زمانی که به‌طور علنی این را به او نشان ندهید کافی نیست، فقط
 
کافی است به‌طور مرتب با رفتارها و حرف‌های‌تان به او اظهار عشق کنید و یادش بیاورید که
 
چقدر او را دوست دارید، تا او احساس کند که چقدر خوشبخت است که در کنار شما زندگی می‌کند.

اگر شما هم شاد باشید
 
یک مرد باید نسبت به چیزهایی که در زندگی‌اش دارد احساس شوق و اشتیاق داشته باشد
 
در کنار همسری که دوستش دارد) وگرنه روز به روز کسل‌تر می‌شود. این می‌تواند کار یا
 
فعالیت فرهنگی یا... باشد. وقتی شما به نیازهای خودتان توجه کافی داشته‌باشید و سعی
 
کنید استعداد‌های بالقوه خودتان را شکوفا کنید و با انجام دادن کاری که دوست دارید شاداب
 
باشید، مسلما در کنار همسرتان نیز زندگی بهتری خواهید داشت و بهتر می‌توانید او را خوشحال کنید.

قدیمی‌ها را دور بزنید
 
اصلا کافی نیست که تنها مشارکت شما در خانه فقط آوردن پول باشد. همسرتان احتیاج دارد
 
که به لحاظ عاطفی او را پشتیبانی کنید‌، او احتیاج به همراهی دارد که در تمام قدم‌های
 
زندگی همراهش باشد از عوض‌کردن پوشک و آرام کردن کودک‌تان در شب گرفته تا تقسیم
 
مساوی کارهای خانه. اگر همسرتان را دوست دارید عقاید قدیمی را که بعضی از کارها را زنانه
 
می‌دانند دور بریزید و در همه کارها به همسرتان کمک کنید، مطمئن باشید در این حالت او نیز همراه بهتری برای شما خواهد بود.

درد دل کنید
 
مردی که هیچ وقت یا به ندرت احساساتش را با همسرش در میان می‌گذارد و با او درددل
 
نمی‌کند مسلما در آینده‌ای نه چندان دور همسرش را ناامید خواهد کرد.
 
این کار نه‌تنها برای خود او و سلامتش بهتر است چون کسی را دارد که با او حرف بزند بلکه
 
وقتی همسرش احساس کند که شوهری دارد که می‌تواند احساساتش را با او شریک ‌شود
 
احساس نزدیکی بیشتری می‌کند و در نتیجه در زندگی خوشحال‌تر خواهد بود و زندگی شیرین‌تری خواهد داشت.

این تاریخ‌ها را فراموش نکنید
 
قایع مهم برای همسرتان نشانه این است که در زندگی شما اولویت اول را ندارد. اگر شما یکی
 
از این وقایع را فراموش کردید و او اعتراضی نکرد یعنی کاملا دلش شکسته و از شما قطع امید
 
کرده ‌است. او حتی وقایع نه چندان مهم را نیز به خاطر می‌سپارد و دوسبه‌عنوان یک اصل مهم
 
در زندگی شما هیچ وقت نباید تولدها و سالگردها را فراموش کنید، فراموش‌کردن هرکدام از
 
این وت دارد برای سالگردهای آن وقایع نیز با شما جشن بگیرد، اگر می‌خواهید او را غافلگیر
 
کنید و به معنی واقعی کلمه اهمیتش را در زندگی‌تان یادآور شوید این سالگردها را به خاطر ب
 
سپارید، مثلا سالگرد نخستین باری که به او اظهار عشق کردید یا سالگرد نخستین بار که او را
 
دیدید یا... با یادآوری هرکدام از این وقایع او روی شما حساب دیگری باز خواهد کرد و تمام ناراحتی‌های گذشته را فراموش می‌کند.
 
تا می‌توانید حرف بزنید
 
اگر نتوانید درباره موضوعاتی به جز مسائل مالی، بچه‌ها، کارهای خانه، شغل و مسائل کاری
 
و....با همسرتان یک گفت‌وگوی خوب داشته‌باشید زندگی‌تان دیر یا زود خسته‌کننده و
 
کسل‌کننده خواهد شد و هم شما و هم همسرتان نسبت به زندگی زناشویی بی‌میل خواهید
 
شد. سعی کنید با همسرتان درباره موضوعاتی متفرقه‌ای چون فیلم‌ها، کتاب‌ها‌، خاطرات دوران کودکی، رویاها و... گفت‌وگو و بحث کنید.

برایش وقت بگذارید
 
زنان بسیاری هستند که وقتی می‌خواهند میزان علاقه همسرشان را بسنجند به‌مدت زمانی
 
توجه می‌کنند که شوهرشان به آن‌ها اختصاص می‌دهد و اگر این مدت کوتاه باشد، خانم ممکن
 
است فرض کند شوهرش علاقه چندانی به او ندارد. بهتر است وقتی همسرتان از شما
 
خواسته‌ای دارد در سریع‌ترین زمان ممکن خواسته او را اجابت کنید، اگر هم کار دارید، می‌توانید
 
با یک یا 2جمله او را مطمئن کنید که حواس‌تان به او هست و خیلی زود به سراغش خواهید رفت.

فعالیتی خارج از خانه داشته باشید
 
یکی از چیزهایی که هر زنی از مردش انتظار دارد این است که زمان‌هایی را خارج از خانه با او
 
بگذراند. زنان دوست دارند زندگی را‌ همراه مردشان تجربه کنند، البته نگران نباشید منظور ما
 
این نیست که همه جا همراهش بروید. انجام فعالیت‌هایی چون کوهنوردی، پیــاده‌روی و...
 
می‌توانند باعث شوند هر 2 باهم لذت ببرید، اگر هیچ‌کدام‌تان فعالیت‌های ورزشی را دوست
 
ندارید می‌توانید به‌دنبال انجام کارهایی باشید که در آن‌ها تبحر دارید و سعی کنید آن‌ها را به همسرتان نیز یاد دهید.

کمی منظم باشید
 
همه زنان نفرت دارند و دوباره تکرار می‌کنیم نفرت دارند از این‌که مدام پشت همسرشان حرکت
 
کنند و نا‌منظمی‌های او را مرتب کنند. حتی ادب و مهربانی شما هم حکم می‌کند تا کارهای
 
مربوط به‌خودتان را انجام دهید مثلا لباس‌های کثیف‌تان را به جای این‌که وسط اتاق بریزید جمع
 
کنید در سبد لباس چرک‌ها بگذارید، در شستن ظرف‌ها کمک کنید یا در جمع‌آوری خانه همراه همسرتان باشید و وسایل‌تان را جمع کنید.

بهترین هدیه برای او
 
زنان عاشق این هستند که همسر یا نامزدشان زمانی را با خانواده او بگذرانند، حتی اگر علاقه
 
چندانی به خانواده همسرتان ندارید و خیلی راحت نمی‌توانید با مادر زن یا پدرزن‌تان صحبت
 
کنید اما گاهی به همسرتان پیشنهاد دهید که همراه هم به دیدن خانواده‌‌اش بروید. باور کنید
 
این برای او همچون یک هدیه می‌ماند چون می‌فهمد که شما برای خانواده‌اش ارزش قائل
 
هستید. این پیشنهاد شما در او احساسات بسیار خوبی به‌وجود می‌آورد در نتیجه از دادن چنین پیشنهادی نترسید.
شنبه 12 فروردين 1391برچسب:, :: 2:49 :: نويسنده : مهدخت نبوی

‎درست است كه شما والدین همسرتان را انتخاب نمی كنید ولی باید با آنها رابطه دوستانه ای داشته باشید. آیا والدین همسرتان كاری كرده اند كه شما احساس ناخوشایندی دارید؟ به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان شما در این زمینه تنها نیستید! درواقع تنش میان زوجین و والدین همسرشان یكی از عوامل اصلی بروز اختلاف در ازدواج ها محسوب می شود. برای اینكه رابطه بهتری با والدین همسرتان داشته باشید به موارد زیر توجه كنید:

‎- جلوی زبانتان را بگیرید!
‎اگر مادرزن یا مادرشوهرتان از مسائلی مثل ظاهر، دكوراسیون منزل و یا آشپزی شما ایراد گرفت مخالفتی نكنید و از وی راهنمایی بخواهید. البته این كار آسان نیست ولی باعث می شود والدین همسرتان نرم تر شده و روحیه پرخاشگرانه خودرا كنار بگذارند. البته لازم نیست شما به تمام توصیه های آنها عمل كنید!

‎- هرگز از همسر خود انتقاد نكنید
‎هرگونه انتقاد از همسرتان باعث می شود پدر و مادر او در مقابل شما جبهه گیری كنند. یادتان باشد اعضای یك خانواده در برابر تهدیدات خارجی متحدتر می شوند.
‎هرگز مقابل والدین همسرتان با او مشاجره نكنید.

‎- تماس تلفنی را از یاد نبرید
‎هفته ای یك بار- ترجیحاً در یك روز مشخص- به والدین همسرتان تلفن بزنید. این كار فقط پنج دقیقه از وقت شما را می گیرد. فراموش نكنید در این تماس ها راجع به مسائل مورد علاقه آنها صحبت كنید.

‎- از والدین همسرتان برای تربیت نوه های شان كمك بخواهید
‎والدین همسر شما- به خصوص اگر بازنشسته باشند- فرصت كافی برای نوه های خود در اختیار دارند و سهیم شدن در تربیت كودكان آنها را خوشحال می كند. مادربزرگ ها و پدربزرگ ها علاقه زیادی به نوه های خود دارند ولی از یاد نبرید كه یك زن 60ساله نمی تواند تمام روز مراقب یك كودك دو ساله باشد!

‎- در حضور والدین همسرتان به تمجید از والدین خودتان نپردازید
‎كاملاً روشن است كه والدین تان برای شما در اولویت قرار دارند ولی شما نباید این مسأله را به رخ دیگران بكشید! یادتان باشد همسر شما هم درمورد والدین خود احساسی همانند شما دارد بنابراین در توجه كردن به والدین خود و همسرتان انصاف را رعایت كنید.

‎- خود را درگیر مسائل مالی نكنید
‎بهتر است به والدین همسرتان پول قرض ندهید و از آنها پول هم قرض نگیرید
. گاهی این كار اجتناب ناپذیر است ولی شما باید قبلاً از وجود برنامه ای برای بازپرداخت قروض مطمئن شوید.
‎تا حد امكان از شریك شدن با والدین همسرتان خودداری كنید زیرا این كار مشاجرات بی پایانی را به دنبال دارد.

‎- هراز گاهی با والدین همسرتان بیرون بروید
‎اگر زمانی را به والدین همسرتان اختصاص دهید آنها كمتر شما را تحت فشار قرار می دهند و در عوض برای رسیدن آن روز لحظه شماری می كنند! در پختن غذا از مادر همسر خود راهنمایی بخواهید. در این صورت او كمتر از شما ایراد می گیرد!

‎- برای جلب توجه همسرتان با والدین او رقابت نكنید

‎شما باید والدین همسرتان را به متحد خود تبدیل كنید. اگر همسرتان را مجبور كنید میان شما و والدین اش یكی را انتخاب كند ضرر خواهید كرد.
‎سعی كنید رفتار مودبانه ای با والدین همسرتان داشته باشید.

‎- به والدین همسرتان كمك كنید
‎منظور ما از كمك كردن این نیست كه مدام در خدمت والدین همسرتان باشید ولی چه اشكالی دارد قبل از رفتن به خرید از آنها بپرسید كه آیا به چیزی احتیاج دارند یا خیر. این كار زحمتی برای شما ندارد. شما می توانید به طرق مختلف به والدین همسرتان كمك كرده و در دل آنها جا بازكنید!

‎- فاصله ها را حفظ كنید
‎اگر والدین همسرتان بسیار غیرقابل تحمل هستند و در زندگی شما دخالت می كنند بهتر است از آنها فاصله بگیرید. البته قبل از این كار حتماً از حمایت همسرتان مطمئن شوید. اگر كنترل اوضاع از دست شما خارج شده با یك مشاور تماس بگیرید. شاید لازم باشد كه رابطه ها را به حداقل برسانید و یا درصورت لزوم قطع رابطه كنید

پنج شنبه 10 فروردين 1391برچسب:, :: 23:9 :: نويسنده : مهدخت نبوی

 

فروردين : الماس

الماس، يکي از گرانبهاترين و زيباترين سنگهاي موجود در طبيعت با متولدين فروردين ارتباط بيشتري برقرار مي کند. اين سنگ اعتماد به نفس را افزايش مي دهد و احساس شکست ناپذيري را در انسان تقويت مي کند.الماس يکي از قديمي ترين سنگهاي موجود در طبيعت است که خاصيت تصفيه کنندگي دارد و مخصوصا روي کارکرد کليه ها و مثانه اثر مثبتي مي گذارد. علاوه بر آن کارايي و قدرت سنگهاي ديگر را هم افزايش مي دهد. فراموش نکنيد متولد هر ماهي هستيد و از هر سنگي استفاده مي کنيد افزودن الماس به گردن بند خود را از ياد نبريد.

ارديبهشت :زمرد

سنگ متولدين ماه مياني بهار، زمرد است. زمرد از زمان خيلي دور به عنوان سنگ درماني به کار مي رفته است. يکي از مهم ترين ويژگي هاي آن اين است که روح و جسم را با هم متعادل مي کند. اين سنگ روي تيروئيد و تصلب شرائين اثر مي گذارد و در مورد بيماراني که پارکينسون دارند يا مبتلا به صرع هستند روند درمان را بهبود مي بخشد. زمرد فشار خون و بيماري قلبي را نيز کنترل مي کند. در زمان هاي گذشته براي درمان بچه هاي کوچک هنگامي که به تب مبتلا مي شدند مورد استفاده قرار مي گرفته است. اين سنگ ادراکات شهودي را افزايش مي دهد و در ايجاد نبوغ تاثير دارد. يوگي ها و کساني که مديتيشن مي کنند اعتقاد دارند وقتي زمرد همراه دارند زودتر به تمرکز مي رسند.

خرداد : مروارید

سنگ اختصاصي متولدين خرداد ماه مرواريد است. به مرواريد، داروي جادويي نيز مي گويند. اين سنگ روي اعصاب و کليه عضلات اثر مثبت مي گذارد و بيماريهاي ناشي از کمبود کلسيم را برطرف مي کند. مرواريد نيروي حيات را افزايش مي دهد و ضد اضطراب عمل مي کند. علاوه بر آن همراه داشتن مرواريد باعث ميشود قوه ابتکار شما بهتر عمل کند و خلاقيتتان افزايش يابد.

تير : گارنت

سنگ متولدين نخستين ماه تابستان «گارنت» است که به رنگ تيره و شبيه ياقوت قرمز در طبيعت ديده مي شود. گارنت سنگ حامي مسافريني است که با کشتي سفر مي کنند. اين سنگ براي استحکام ديواره هاي سرخرگ، تقويت چشم و درمان سرطان در مراحل اوليه آن کارايي دارد. اثرات اين سنگ ميان زنان بيشتر نمايان مي شود. گارنت بيماريهاي زنانگي را بهبود مي بخشد و بر درمان اختلالات قاعدگي اثر مثبت مي گذارد.

مرداد : پريدوت و اونيکس

پريدوت و اونيکس سنگهاي متولدين مرداد ماه هستند. اونيکس سنگي شبيه عقيق است که به رنگ سياه يافت مي شود. اين سنگ براي درمان اعتياد مورد مصرف دارد. به نظر مي رسد از آن جا که اونيکس اعتماد به نفس و دلگرمي را افزايش مي دهد از گرايش افراد به سوي اعتياد مي کاهد. اونيکس روي سياهرگها و مفاصل بخصوص در افرادي که که دچار نقرس هستند اثر مثبتي مي گذارد و از لحاظ رواني موجب ازدياد هماهنگي روحي انسان مي شود.

شهريور : ياقوت کبود

ياقوت کبود سنگ مخصوص متولدين شهريور ماه است. اين سنگ داراي خاصيت شفابخشي است و روي سلول هاي پوست، مو و ناخن خيلي تاثير مي گذارد. ياقوت کبود از ريزش مو جلوگيري مي کند و سيستم عصبي را بهبود مي بخشد. اين سنگ درد را کاهش مي دهد و براي بيماريهاي مزمني مثل روماتيسم و نقرس اثر مثبت دارد. علاوه بر آن براي درمان سرگيجه و جلوگيري از خونريزي زخم ها به کار مي رود.

مهر: مونستون و اوپال

متولدين مهر ماه مي توانند از سنگهاي مونستون و اوپال استفاده کنند. مونستون چندين رنگ دارد . سفيد مايل به آبي، مايل به سبز و مايل به صورتي آن در طبيعت يافت مي شود. سنگي است که روي اختلالات هورموني خيلي تاثير مثبتي دارد بخصوص شير مادران را افزايش مي دهد. اين سنگ روي تيروئيد هم اثر مثبت دارد و باعث مي شود موانع احساسي شخص از بين برود. اوپال از خانواده عقيق است و سنگي است که در کشور استراليا به دست مي آيد. اين سنگ روي التهابات روده و معده موثر است و بر جريان خون نيز اثر مي گذارد. از اين سنگ به طلسم خوشبختي نيز ياد شده است. در گذشته مرسوم بوده که از اشخاص مبتلا به افسردگي ، در خواست مي کردند به اوپال سياه نگاه کنند چون اعتقاد داشتند اين کار افسردگي آنها را از بين مي برده است.

آبان: سيترين و ياقوت قرمز

سيترين و ياقوت قرمز سنگ هاي متولدين اين ماه هستند. ياقوت قرمز براي بيماريهاي ويروسي و اپيدمي ، همچنين درمان تب مفيد است. اين سنگ بيحسي و رخوت را از بين مي برد و از زايمان زودرس جلوگيري مي کند. ياقوت قرمز ايمني بدن را افزايش مي دهد و از لحاظ رواني هم باعث رهايي از وابستگي هاي رواني مي شود. از زمان قديم متداول بوده که به زوجهاي جوان توصيه مي شده اين سنگ را براي وفاي بيشتر نسبت به شريک زندگي به گردن بياويزند.

آذر : سنگ فيروزه

رسيديم به متولدين آذرماه و سنگ فيروزه. از سنگ فيروزه به عنوان سنگ حامي ياد شده است. معروف است که در اروپا خلبانان و مهمانداران هواپيما براي ايمني در سفر از فيروزه استفاده مي کنند. چون اين سنگ از سقوط جلوگيري مي کند. فيروزه بر روي عملکرد نادرست کبد اثر مي گذارد و قدرت و سوي چشم را افزايش مي دهد. فيروزه ضد افسردگي است، نشاط آور مي آورد و التهبات پوستي را فرو مي نشاند.

دي:

نکته عجيبي است! متولدين دي ماه سنگ مخصوص به خود ندارند اما در عوض همه سنگها با تمام خواصشان براي آنها مفيد هستند. پس آزاد هستيد با توجه به علاقه و تمايلتان هر سنگي را که مي خواهيد انتخاب کنيد.

 

بهمن: آماتيست

آماتيست، سنگ کريستالي بنفشي که به اضطراب پايان مي دهد سنگ متولدين بهمن ماه است. اين سنگ ضد اضطراب و کابوس است و براي کساني که بدخواب هستند يا مدام کابوس مي بينند توصيه شده است. تجربه نشان داده است که افراد مضطرب وقتي آماتيست همراه خود دارند به آرامش مي رسند.

اسفند: مرجان

متولدين آخرين ماه سال با مرجان پيوند برقرار مي کنند. مرجان از گياه دريايي به دست مي آيد و از رنگ قرمز پررنگ تا گل بهي و صورتي يافت مي شود. چون منشاء آن کلسيم است روي بيماري استخوانها بخصوص راشيتيسم تاثير مثبت مي گذارد. مرجان براي استحکام دندانها مفيد است و انعطاف پذيري را هم تقويت مي کند. متولدين اسفندي که به راحتي نمي توانند خود را با محيط وفق دهند با همراه داشتن مرجان مي توانند بر اين ضعف فائق آيند.

چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 19:40 :: نويسنده : مهدخت نبوی

toolbar  smaler text size normall text size bigger font size print page send to friend bookmark this page

زیبایی خود را با تغذیه مناسب بیشتر کنید

 زیبایی خود را با تغذیه مناسب بیشتر کنید

در این مطلب شما با پنج  ماده غذايي زيباكننده آشنا می شوید

هدف از تغذيه درست رساندن بدن به حداكثر سلامت ممكن است اما اگر كنار آن خوش‌قيافه هم شويم كسي اعتراض نخواهد داشت. خانم‌ها مبالغ هنگفتي را براي زيباتر شدن هزينه مي‌كنند اما شايد باور نكنيد مواد غذايي نظير اسفناج، خشكبار، كرفس و حتي گوجه‌فرنگي لوازم آرايشي ارزاني هستند كه مي‌توانند شما را زيباتر كنند.

  1. گوجه‌فرنگي :گوجه‌فرنگي به دليل داشتن ليكوپن قرمزرنگ است. اين ماده باعث مي‌شود پوست انسان از يك حدی قرمزتر نشود. به صورت علمي به اثبات رسيده كه اين ماده از پوست در برابر آفتاب محافظت مي‌كند. پس به جاي استفاده از كرم‌هاي ضدآفتاب مي‌توان حجم بيشتري گوجه‌فرنگي خورد كه حتي براي از بين بردن چين و چروك‌هاي پوست هم بسيار مفيد است.
  2. اسفناج :اسفناج نه تنها سيستم دفاعي بدن را بالاتر مي‌برد بلكه باعث درخشش چهره شما هم مي‌شود. اسفناج ماده‌اي به نام لوتئين دارد. آنتي‌اكسيداني كه نورهاي مضر براي چشم را به خود جذب كرده و از آسيب‌ديدن سلول‌هاي چشمي جلوگيري مي‌كند. چشم هرچقدر سالم‌تر باشد درخشش بيشتري دارد.
  3. آب انگور قرمز و شكلات تلخ :اين دو ماده غذايي هر دو تركيبي به نام پلي‌فنول دارند. تحقيقات نشان داده اين تركيب براي طولاني‌تر كردن عمر سلول‌هاي پوست بسيار مفيد است. براي داشتن پوستي صاف و سالم بهتر است آب انگور قرمز و شكلات تلخ بخوريد البته مراقب استفاده بيش از حد آنها هم باشيد.
  4. كرفس: مي‌دانستيد كرفس انسان‌ها را خندان‌تر مي‌كند؟ جويدن كرفس لثه‌ها را ماساژ مي‌دهد و بين دندان‌ها را تميز و آنها را درخشان‌تر مي‌كند.
  5. خشكبار بادام زميني منبع كاملي از سلنيوم است. ماده عالي كه براي سلامت و شادابي موها بسيار مفيد است. گردو هم اسيدهاي مفيدي دارد كه موها را خوش‌حالت‌تر و درخشان‌تر مي‌كند.

 خوردن خشكبار زياد مي‌تواند سبب چاقي شود ولي فقط كافي است روزي 2 عدد بادام زميني بخوريد تا مواد عالي مورد نياز را به بدن و موهايتان برسانيد.

چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 19:14 :: نويسنده : مهدخت نبوی

 

عشق و دردسر فوتبال


================================================

بدشانس

قد بلند همه جا هم خوب نیست !

چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 14:37 :: نويسنده : مهدخت نبوی

راز عشق در این است که طرف مقابلت را تحسین کنی.

هرگز با فرض این که خودش این چیزها را میداند،از تحسین غافل مشو.

مشکلی پیش نخواهد آمد اگر بارها با خلوص نیت بگویی دوستت دارم.

گرچه احساسات بشری به قدمت نسل بشر است، اما کلمات همواره تازه و جوان خواهند

ماند.

راز عشق در این است که در سکوت دست یکدیگر را بگیرید.

کم کم یاد می گیرید که بدون کلام رابطه برقرار کنید.

راز عشق در توجه کردن به لحن صداست

برای تقویت گیرایی صدا ،باید آن را از قلب بر آورید،

سپس رهایش کنید تا بلند شود و به سمت پیشانی برود

تارهای صوتی را آرام و رها نگه دار.

اگر احساسات قلبی ات را به وسیله صدا بیان کنی،آن

صدا باعث ایجاد شادی در دیگری خواهد شد.

راز عشق در تواضع است.

این صفت به هیچ وجه نشانه تظاهر نیست.

بلکه نشان دهنده احساس و تفکری  قوی است

میان دو نفری که یکدیگر را دوست دارند.

تواضع مانند جویبار آرامی است که چشمه محبت آنها را تازه و با نشاط نگه

می دارد.

راز عشق در این است که هر روز کاری کنی که شریک زندگیت را خوشحال کند.

کاری مثل دادن هدیه ای کوچک،تحسین،لبخندی از روی محبت،نگذار که جویبار محبت از کمی

باران بخشکد.

چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 11:2 :: نويسنده : مهدخت نبوی

عکس تصویر تصاویر پیچک ، بهاربیست Www.Bahar-20.com

سه شنبه 8 فروردين 1391برچسب:, :: 1:17 :: نويسنده : مهدخت نبوی

چه دل است این دل من؟

که ز یک لرزش اشک بر رخ رهگذری

یا ز نالیدن مادر به فراق پسری

دل من می شکند!

چه کنم دلم از سنگ که نیست

گریه در خلوت دل ننگ که نیست

هر کجا اشک یتیمی رنجور

میچکد بر سر مژگان سیاه

هر کجا چشم زنی غمزده با یاد پسر مانده به راه

دل من می شکند

در مزاری که زنی ناله کند در عزای پسرش

یا یتیمی که کند گریه به سوگ پدرش

جانم آید به خروش

ور ببینم پر خونین کبوتر را

یا یکی بچه گنجشک که بشکسته پرش

دل من می شکند

حالت دخترکی کوچک و تنها و فقیر

که به حسرت کند از شیشه اشک

به عروسک نگه گاه به گاه

وز دل تنگ کند ناله و آه

دل من می شکند

حالت دختر زشتی که ز شرم

رو ندارد به کسی

دل من می شکند

هر کجا در نگه تازه نهالانی خرد

از ستیز پدر و مادر خشم آلوده

می وزد بوی طلاق

دل من می شکند

چه دل است این دل من

دلم ازناله مرغان چمن می شکند

زخیال غم مردم دل من می شکند

دلم از داغ شهیدان وطن می شکند

چه کنم دلم از سنگ که نیست

گریه در خلوت دل ننگ که نیست

چه کنم دل من می شکند...

دو شنبه 7 فروردين 1391برچسب:, :: 11:17 :: نويسنده : مهدخت نبوی

برایتان آرزو میکنم ، آرزوهایی خوب: زندگیتان را در سال جدید ، سرشار از سبزی و

 نشاط بهاری،با شکوفه های لبخندی نو بر لبهای شما میخواهم.

زندگی را برایتان سرشار از امیدهای نو و پر از پروانه های خوشبختی بر گلهای رنگارنگ

خیالتان میخواهم.

برایتان آرزو میکنم آرزوهایی خوب:زندگیتان را سرسبز و پر طراوت،پر از شور و شادمانی ، پر از

شهد شیرین رفاقت،پر ز مهر دوستی ،در کنار هم با عشق و با صداقت ، در سایه حق و

حقیقت میخواهم.

برایتان آرزو میکنم ، آرزوهایی خوب......

دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, :: 15:20 :: نويسنده : مهدخت نبوی

دو شنبه 29 اسفند 1390برچسب:, :: 9:56 :: نويسنده : مهدخت نبوی
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
پيوندها

نويسندگان


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 28
بازدید کل : 40410
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 116
تعداد آنلاین : 2